Jdi na obsah Jdi na menu
 


ZÁKLADNÍ PŘEHLED

ech Bojovníků funguje jako zprostředkovatel: Přijímá zakázky a rozděluje je mezi členy. Jestli máte nadání pro mlácení záporáků, tak je to něco po vás.
Požadavky členství jsou minimální. Ba i vaše reputace nemusí být zrovna nejzářivější. Naopak, Cech si zakládá na pověsti spolku vraždících maniaků. Jen jedno je nutné: vaše negativní reputace musí být nižší než 100.

Jakmile už jste členem Cechu, pak už na tom nezáleží, jen se musíte vyhýbat porušení cechovních předpisů (krádež od jiného člena, napadení jiného člena je tolerováno, ale po prvních dvou úderech budete varováni, po třetím po vás vyletí a máte problém). Žádost o prominutí trestu musíte podat u Cechovní Velmistryně Vileny Dontonové . První provinění: Pověří vás sbírkou 20 medvědích kožešin. Pokud to bude vaše druhé provinění, budete muset shromáždit 20 mínotauřích rohů. Třetí blbost se trestá permanentním banánem (prostě vás navždy vykopnou). Pobočky Cechu najdete ve všech větších městech v provincii (mimo hlavní město), ale jen ve třech budete fasovat „zakázky“. Ptejte se Vileny Dontonové v Chorrolu, Azzana v Anvilu a Burze gro-Khashe v Cheydinhalu.
Předpokládejme, že splňujete podmínky pro členství v cechu. Prostě se přihlašte a od této chvíle jste členem s hodností Associate (společník).

Členství má hned několik výhod. Máte kde zadarmo spát, všichni členové vás mají o 10 bodů více rádi a nakonec to nejlepší, můžete si brát všechny zbraně, na které v cechu narazíte (a výhodně je prodat).
A samozřejmě, s plněním úkolů na vás čekají peníze a i ten ždibec slávy. Vilena vás odkáže na Azzana nebo Burze gro-Khashe. Pořadí úkolů je až na pár výjimek stálé. Po splnění dvou či tří zakázek vás pošlu za Vilenou, od níž obdržíte „cechovní úkol“, který vás postaví do role holky pro všechno (zařiď tohleto, vyřeš támhleto…). Za splnění úkolu vás vždy čeká odměna; peníze, sláva, povýšení (Až dosáhnete hodnosti Velmistra, pak teprve začne ta pravá legrace). V následujících řádkách jsou popsány úkoly v pořadí, v jakém je budete dostávat. První je od Azzana, pak následuje úkol od Burze gro-Khashe.

 

POČÁTEČNÍ ZAKÁZKY

Problém s krysami

 iný by byl rád, mít sklep bez hlodavců. Arvene Thelas to má naopak. Krysy, které žijí v jejím sklepě miluje. Je pro ní tedy tuze nemilé, že její dětičky, jak je nazývá, cosi zabíjí. Požádala tedy cech bojovníků o nápravu.

Arvene Vás bez dlouhého otálení pošle k sobě do sklepa, abyste se pokusili zajistit stopy. Věru Vám to nedá mnoho práce. Jakmile totiž vstoupíte do sklepení, uzříte hladovou pumu, kterak se vrhá na nebohá, pištící stvoření. Musíte jejímu řádění za každou cenu zabránit. Zabitím.

Pokud byste se zabíjením šelmy otáleli, stane se, že roztrhá všechny krysy. Arvene se s Vámi pak nebude chtít vůbec kamarádit. Quest bude sice hotov, ale bez odměn a reputace.
Zbavte tedy šelmu života co nejrychleji a vraťte se za zákaznicí. Nechce riskovat, že by se objevil nějaký další dravec v jejím sklepě a navrhne, abyste vyhledali Pinaruse Inventiuse, místního lovce. Pohybuje se buďto u sebe doma, nebo v divočině. Bude překvapen výskytem pum v takové blízkosti města a navrhne vám loveckou výpravu. Kousek od městských stájí pak narazíte na čtveřici šelem, které si říkají o nakládačku.

Jistě si myslíte, že vás Arvene pochválí. Jste bohužel na omylu. Zabitím zvířat jste její problém zatím nevyřešili, jelikož jedna z pum vaší pozornosti unikla a zatímco jste byli pryč, navštívila opět Arvenin sklep. Hurá za ní a popravte ji.
Teprve tehdy jste zbavili Arvene Thelas strachu o své mazlíky. Strach však vystřídal vztek. Arvene je přesvědčená, že za šelmami v jejím sklepě stojí argonianka Quill- Weave, její škodolibá sousedka. Několikrát ji viděla v nočních hodinách, kterak slídí za Arveniným domem. Máte tamní prostor v noci hlídat.
Quill- Weave není žádný andílek. Její dobrodružná povaha jí často nutí k vycházkám za městské hradby a nezřídka zavítá dokonce do vcelku vzdáleného Chorrolu, kde tráví čas slíděním po cizích domech a pácháním drobných krádeží. Výsledkem tohoto jejího životního stylu pro vás je, že na ní některý večer můžete čekat marně. Jděte tedy za jiným z mnohých herních zážitků a vraťte se v jiný den. Chce to trpělivost.
Po osmé hodině je dobré být na stráži. Quill- Weave se někdy během večera připlíží k díře vedoucí do Arvenina sklepa a po chvilce upustí na zem dvě pěkné kotletky. Ještě ji nerušte, počkejte až popojde mimo Arvenin pozemek. Tam s ní promluvte a ona se přizná. Netušila, že její krmení přivedlo do města pumy, maso nenechávala venku proto, aby něco vlezlo do Arvenina domu, ale naopak aby krysy vylezly ven. Tam je pak měla vidět městská posádka a pobít je.

Úkol je téměř hotov. Vyberte si ale, zdali udržíte Quill- Weaveinu účast v tajnosti, či ji udáte Arveně. Pokud zvolíte první možnost, naučí vás argonianka něco z akrobacie (+1 bod ke skillu) a bude vás v tomto oboru i nadále ochotně vyučovat. Jestliže ji naprášíte krysí mámě, tato vás naučí několik řečnických fíglů (+1 bod ke skillu).
Tak či onak vám Arvene Thelas dá peněžitý obnos a stoupne vaše reputace mezi obyvateli císařství.
Jestliže byl tohle váš první úkol u cechu, Azzan vás povýší do hodnosti Apprentice.

 

Nešťastný obchodník

 edoucí anvilské pobočky cechu má pro vás další úkol. Norbett Lelles, majitel obchodu v anvilských docích má problém se zloději. V nočních hodinách se vkrádají do jeho krámu a působí mu značné škody. Lelles pak navrhne, abyste u něj v obchodě zůstali přes noc a vypořádali se s nimi.

To udělat můžete, ale také nemusíte. Jakmile vám totiž Norbert Lelles úkol zadá, v anvilských docích se již pachatelé objeví- poflakují se před obchodem. Pak se tedy s nimi lze vypořádat přímo tam, protože pokud je napadnete, nebude na vás vypsána odměna jak by bylo v takových případech napadení nevinných. Navíc za těchto podmínek na zloděje zaútočí i anvilská stráž.
To však může mít jak dobré, tak stinné stránky. Fajn je na tom to, že zloději jsou poměrně silní na hráče nízkých levelů a tak se pomoc pochůzkářů může hodit. Nevýhoda spočívá ve skutečnosti, že pokud se na ulici strhne boj, nemusí mít omezený rámec, a je možné, že se do soubojů zaplete příliš veliké množství lidí. Ránu pak může schytat i osoba spřízněná, kterážto napadena se bude bránit. Může pak dojít k bitvě všech proti všem a vybití prakticky celého městské části.
Z tohoto důvodu se zdá být bezpečnější, z hlediska herního systému, vyčkat v zamčeném obchodě. Boj se pak odehraje v uzavřené místnosti způsobem s jakým se pro plnění questu počítalo. Vy proti třem. V takovém případě se hodí zvolit obrannou pozici na vrcholu schodů vedoucích do horního patra krámu. Částečně tak dosáhnete eliminace přesily- protivníci na vás můžou jen po jednom, nejvíce dva současně.

Může se stát, že i přes tuto výhodu vašeho postavení na nepřátele nebudete stačit. Opět se zde nabízí varianta vyběhnutí na ulici a získání stráží na vaší stranu. Ale rizika takového počínání jsou popsána výše.
Když jsou zloději po smrti, zajděte za Lellesem do Flowing Bowl, hospody, kam se zdekoval po zavírací době a sdělte mu radostnou novinu. Dle jmen pachatelů pozná, že všichni tři bývali jeho pomocníky, což vysvětluje, kterak se dostali do jeho obchodu- měli klíče. Quest je u konce, pak už k němu patří pouze to, že si budete lámat hlavu nad skutečností, že Lelles svým bývalým zaměstnancům, když je propouštěl, klíče nechal.

U Azzana si vyzvedněte finanční odměnu a jděte do Cheydinhalu- Azzan sám už pro vás v této chvíli žádný úkol nemá a tak je na čase poznat velitele další pobočky, cheydinhalského orka Burze gro- Khashe.

 

Opuštěný důl

 enhle quest může být třetím, ale i prvním úkolem pro cech bojovníků, záleží na tom, v jakém městě se do cechu necháte naverbovat, respektive kde vezmete první zakázku.
Burz gro- Khash vás pověří zajímavou misí, kdy máte doručit zbraně vašim cechovním spojencům do nedalekého dolu. Na cestu vás vybaví lukem, mečem a kladivem, které pak máte předat do správných rukou.

Než se tak stane, budete muset čelit gobliním patrolám, hlídkujícím před vchodem do interiéru. Uvnitř pak spatříte trojici bojovníků, dychtivě čekajících na vámi nesenou zásilku. Pamatujte, že každému z nich náleží pouze jedna a správná zbraň. Rienna, velitelka skupiny, ocení luk, Elidor meč a Brag gro- Bhark kladivo.

Jakmile dostanou co žádají, pustí se brankou do hloubi dolu a začnou tlouci gobliny. Buďte jim na blízku, protože pokud někdo z nich zemře, dostanete nižší odměnu a nebude vám připsán bod do reputace.
Vaší ochranu bude nejvíce potřebovat Rienna, jedinou její zbraní je luk a tak se jí hůře bojuje tělo na tělo a to zejména, jestliže na ní naskáče větší počet bestií. Dalším slabším článkem je Elidor, zatímco Brag gro- Bhark se bez vás obejde nejsnáze.
V jeskyni je past- sesuvná hromada klád. Bude nejlepší, když ji aktivujete vy jako první, mohla by opět některého z vašich kolegů poslat do věčných lovišť.
Pokud jste schopní plížilové, může být dobrým způsobem splnění úkolu ten, že okradete Riennu o klíč od branky předtím, než rozdáte zbraně a vyčistíte hnízdo goblinů na vlastní pěst. Nesmí vás ovšem Rienna při krádeži nachytat, byli byste vyloučeni z cechu a dále, vybití skřetů vám nesmí trvat moc dlouho, protože skupině by mohla dojít trpělivost a pustila by se do útrob dolu neozbrojena. Těžko odhadnout, zdali by někdo z nich zůstal na živu.
Zpátky v Cheydinhalu vás Burz gro- Khash odmění penězi. Částka závisí na tom, zda v dole přežili všichni ti, co přežít měli, nebo ne. Jistě vás potěší, že pokud bude mít mise hladký průběh, lidé ve městě o ní budou mluvit jako o velice hrdinné události a s tím je spojen i zmíněný bod do vaší reputace.

Zdali byl toto váš třetí úkol, budete povýšeni do hodnosti Journeyman a pro další zadání půjdete do Chorrolu k Vileně Donton. Pokud byl tenhle vaším prvním questem, stanete se Apprentice a půjdete za Azzanem, který vám zadá dva úkoly popsané výše.

VAŠE POVINNOSTI

Nedokončená Záležitost

 estliže jste dokončili všechny, v této fázi dosažitelné questy pro Azzana i Burz gro- Khashe, vydejte se do Chorrolu za Vilenou Donton. Pro tentokrát vás jen odkáže na jejího zástupce Modryna Oreyna, dunmera, který sice pochybuje o vašich kvalitách, ale zadá vám další úkol.
Ten se točí kolem skutečnosti, že Maglir, příslušník cechu, nedokončil stanovenou zakázku. Je na vás jej vyhledat a zjistit, co mu brání v plnění povinností.
Ve Skingradu, v hostinci West Weald Inn pak shledáte, že Maglir na úkol kašle z finančních důvodů, odměna za jeho splnění je údajně příliš malá. Vzhledem k tomu, že živí rodinu si, jak říká, nemůže dovolit nastavovat vlastní krk na místě tak nebezpečném jako je Fallen Rock Cave.

Jeho posláním bylo v této jeskyni najít deník jakéhosi Brenuse Astise.
Přesvědčit Maglira ke splnění úkolu nelze, misi tedy za něj musíte dokončit vy. Vydejte se na místo plné nemrtvých sami. Hledaný zápisník je v polozatopené části jeskyně.
Pamatujte, že pro splnění hned následujícího questu pro guildu bojvníků vám bude zapotřebí pět kusů ektoplasmy. V jeskyni Fallen Rock Cave, pokud jste na šestém a vyšším levelu budete mezi nemrtvými narážet na přízraky a duchy. Surovinu z jejich těla vyjměte, přijde k duhu.

S deníkem pak zajděte zpět za Maglirem. Z jeho reakce zřejmě usoudíte, že je mu vcelku jedno, jestli Modrynovi řeknete, že Maglir úkol splnil a že vy pouze přinášíte předmět, nebo zda řeknete pravdu a tedy, že zápisník jste z jeskyně vynesli vy. Rozhodněte se sami a s vaší verzí pak seznamte Modryna.

V případě, že se pochlubíte Modrynu Oreynovi s vaším hrdinstvím, k běžné peněžní sumě získáte navíc reputaci. Pokud však budete ohleduplní vůči Maglirovi a zadavateli řeknete, že získání deníku byla práce Maglirova, dostanete jen peníze.
Maglirova lhostejnost k vašemu rozhodnutí byla pouze zdánlivá. V jednom z dalších úkolů pro cech seznáte, že Maglir, pokud jste informovali Modryna o jeho selhání, se vůči vám bude stavět negativně a na základě toho budete muset onen následující quest řešit trochu zdlouhavějším způsobem.
Modryn Oreyn vám nyní dá další zakázku.

 

Opilí a Nedisciplinovaní

odryn Oreyn špatně snáší, když nevhodné chování členů snižuje pověst cechu. Vyšle vás do Leyaviinu, abyste zamezili tamnímu výtržnictví. V hospodě Five Claws Lodge pak najdete tři cechovníky, kteří se pro nedostatek zakázek uchýlili k alkoholu a agresivnímu vystupování.
Mluvčí skupiny, Vantus Prelius, vám poklesky v chování odůvodní zvýšenou aktivitou Blackwood Company, která je přímou konkurencí guildy bojovníků a bere jí práci.

Je tedy na místě, abyste se poptali ve městě, zda někdo nemá zájem o trvalý kontrakt s oněmi neposednými muži. Všichni kterých se optáte vás pošlou vyhledat Margarte. Alchymička se pohybuje po městě, ale i za branami v přírodě.
Přiznává svou určitou nedůvěru k Blackwood Company a tedy netrvá na spolupráci s ní, ale žádá vás o důkaz, že cech bojovníků je lepší a že spolupráce s ním jí přinese užitek. Důkazem má být pět kusů ektoplazmy, suroviny z těl duchů a přízraků. (Ty jste mohli bez problémů získat v questu Nedokončená záležitost)

 

Když se k Margarte vrátíte s požadovanými ingrediencemi, vyjádří se velice pochvalně o cechu bojovníků a navrhne, abyste informovali vaše tři výtržníky o tom, že by s nimi ráda spolupracovala. Tito muži jí pak mají, za finanční odměnu, z divočiny nosit minotauří rohy a ogří zuby. Všichni tři budou za práci velice rádi a nebudou mít již důvod dělat rošťárny z nicnedělání.

 

Oreyn vás zpět v Chorrolu obdaruje penězi a jedním bodem do reputace. Pak se vydejte za gro- Khashem nebo Azzanem pro další zakázky.

 

VÍCE ZAKÁZEK

Zlodějské doupě a Newheimův Džbán

kupina zlodějů se zabydlela poblíž Anvilu a páchá krádeže ve městě. Počet zlodějů je neznámý a tak budete pracovat ve dvojici s Maglirem, tím, který je tak laxní při plnění zakázek.

Vyrazte společně na pochůzku městem. Promluvte s kýmkoli na téma Zloději a při zvýšení oblíbenosti na 70 se dozvíte, že byste měli vyhledat Newheima the Portly. Byl poslední obětí kriminálníků.
Ten vypoví, že se má obecně za to, že se banda lapků schovává v Hrota Cave. Ta je nedaleko, vpravo od cesty do Kvatche.
Než se rozloučíte, Newheim vás požádá, abyste mu přinesli z útrob zlodějské skrýše pivní džbán, rodinné dědictví, které mu bylo zcizeno. Máte tak hned dva důvody vyplenit hnízdo zločinců.

 

Maglirovi můžete přikázat, aby počkal před jeskyní, nebo ho nechat aby vás doprovázel. Pobijte lupiče a seberte Newheimův korbel ze stolu v jeskynní prohlubni.
Informujte Azzana i Newheima o splnění úkolu.

 

Azzan vás odmění běžným způsobem, od Newheima dostanete tři lahve speciálního piva.

Amelionův Dluh

heydinhalský cechovní předák Burz gro- Khash vás pošle na sever od Leyaviinu. V osadě Water´s Edge máte vyhledat Biene Amelion, která vám sdělí více.
Bienin otec to neuměl s penězi. Velice se zadlužil a protože nechtěl splácet, jednoduše se vypařil. Celý dluh tedy padl na jeho dceru, ubohou Biene. Ta však nemá peníze.

Jsou dvě možnosti. Buď dáte ženě 1000 peněz na porytí dluhu ze svého, nebo jí přinesete očarovaný kyrys a meč z hrobky rodu Amelionů. Artefakty pak prodá a dlužnou částku z nich uhradí.
Slibíte- li Bieně doručení předmětů, zakreslí vám pozici hrobky na mapě- jihovýchodně přes vodu.
Vejděte a pobijte vše nemrtvé v první i druhé části podzemí. Dívejte se kolem sebe pozorně, jednotlivé kusy zbroje jsou volně loženy a mohli by vám uniknout. Teprve v druhé, "spodní" části hrobky najdete questové předměty, tedy enchantovaný kyrys a meč. Leží pospolu na podstavci.

 

Pochopitelně můžete obě varianty zkombinovat. Předměty si necháte, ale pak musíte dát Biene peníze.
Burz gro- Khash vám dá peněžní odměnu a zvýšíte svoji pověst.

 

ZÁPLETKA SE STÁVÁ SLOŽITĚJŠÍ

Syn Velmistryně

elitelka cechu Vilena Donton přišla při nedávné misi o svého staršího syna. Není tedy divu, že se snaží svého druhého potomka držet co nejdále od možných nebezpečí. Její zástupce Modryn Oreyn si však myslí, že by se mladý Donton neměl schovávat před dobrodružstvími, ale naopak se zocelit v boji.
Z toho důvodu vás požádá, abyste na tuto misi vzali Viranuse Dontona s sebou a hlavně se o tom nezmiňovali jeho matce.
Vaším úkolem je najít Galtuse Previa, který si vyšel do jeskyně pro drahokamy a od té doby jej nikdo neviděl.
Viranuse Dontona najdete v domě jeho matky Vileny, příbytek se nachází křížem přes náměstí. Pak spolu vyjděte severní městskou branou směrem k jeskyni Nonwyll Cavern.

Je trochu nemilé, že nemůžete Viranuse přimět k čekání před jeskyní, musí tam jít s vámi. Při boji vám bude asi trochu překážet a zejména jeho střemhlavé, neuvážené útoky zabraňují jakémukoliv vašemu taktizování.
Naštěstí, byť je to nerealistické, Viranus nemůže zemřít. Když jeho zdraví klesne na nulu, objeví se vám na monitoru pouze hláška, že je v bezvědomí, ale za okamžik vstane z mrtvých a pustí se zpět do boje. Zdali chcete, aby tímhle způsobem umíral co nejméně, sežeňte si ozdravující kouzlo na cíl, prodávají jej všichni chrámoví kněží ve všech městech císařství. Natrénujete takhle skill obnovy.

 

Kompas vás bude neomylně navádět jeskyní až k tělu Galtuse Previa. Ano, je mrtev. Poblíž jeho těla najdete rozbitý štít, vemte jej s sebou. Není to nezbytný questový předmět, ale Oreyn bude rád, pokud mu jej přinesete.

 

Peněžní odměnu za splněnou zakázku tentokrát nedostanete vy, ale mladý Donton. Nelitujte, očarovaný meč, který obdržíte od Oreyna vy je lepší a také bod do věhlasu vám udělá radost.

 

Další Nedokončená záležitost

aglir, váš starý nespolehlivý známý, zase nesplnil zadaný úkol. Oreyn vás za ním vyšle do Bravilu s tím, že máte dát věci do pořádku.
Jak je bosmerovým zvykem, tráví svůj čas v hospodě (Lonely Suitor Lodge). Tentokrát se nebude vymlouvat na povinnosti vůči rodině, ale rovnou vás odbude holou pravdou a totiž, že se stal členem Blackwood Company.

V tomto momentě záleží na tom, zdali jste v případě jeho prvního selhání, tehdy ve Skingradu, posléze informovali Oreyna, že Maglir úkol nesplnil, nebo zda jste v rámci loajality řekli, že deník Brenuse Astise z jeskyně vytáhl Maglir a vy jej pouze Oreynovi přinášíte.
Pokud jste Oreynovi tenkrát řekli pravdu, Maglir se s vámi nebude chtít dál bavit a vy budete muset zjistit podrobnosti o současném úkolu zpátky u Oreyna. Maglir vám totiž neřekne, pro koho měl úkol vykonat a tak vám chybí jakákoliv další indicie.
Pak se, buďto od Oreyna nebo od Maglira dozvíte, že kontaktní osobou je kouzelnice ze zdejšího cechu Aryarie. Vyhledejte ji a vyslechněte, že shání deset kusů žluči Impů. Tvrdí, že nejlepší bude vyplenit Robber´s Glen Cave.

 

Pakliže máte požadované množství ingredience rovnou u sebe, dejte je kouzelnici a úkol bude hotov. V opačném případě se vydejte na cestu.
Jeskyně má jen jedno patro a nejspíš zde nebudou jiní nepřátelé než Impové. Je jich dostatečný počet k tomu, abyste z nich vytloukli žádané množství žlučí.

 

Poměrně hojný výskyt truhel s poklady také potěší. Jakmile máte minimálně deset surovin v batohu, vraťte se do bravilského cechu mágů. Aryarie vás odmění kouzelným prstenem.

 

Při návratu za Oreynem, zadavatelem úkolu, budete odměněni a povýšeni. Není to však všechno. V cechovní hyerarchii jste již v takové pozici, že Oreynova důvěra k vám mu dovolí se zmínit o jeho soukromých plánech. Podrobnosti si máte po osmé hodině vyslechnout u něj doma.

 

Azani Blackheart

akmile budete mít hotov úkol Nedokončená záležitost, Oreyn vás vyzve ke schůzce v jeho domě. V osm hodin jej tam navštivte. Vzhledem k vaší vysoké pozici v cechovní hierarchii s vámi probere ožehavé téma Blackwood Company.

Původně malé žoldácké společenství zažilo velký rozmach poté, co se jeho hlavou stal Ri´Zakar. V současné době se usídlilo v Leyaviinu a jeho věhlas se brzy rozšířil po celém císařství. Povaha tohoto spolku je velice podobná Cechu bojovníků, služba veřejnosti formou placených zakázek. V poslední době díky takto vzniklé konkurenci přichází cech jak o práci, tak o lidi. Blackwood Company zkrátka lépe platí.
Cech tedy prožívá krušné časy, je oslaben a jeho sláva zaniká. Vilena Donton s tím nic nezmůže, je příliš opatrná a bojí se přímého konfliktu s Blackwood Company. Odmítá další ztráty na životech. Pro Oreyna oběť na životech nic neznamená, je přesvědčen, že netečností vůči Blackwood Company by, svým způsobem, cech vymřel tak jako tak.
Důvodem vašeho netradičního setkání je Oreynova pozvánka na tajnou misi pro dobro cechu, ale bez jeho vědomí. Hybným mechanismem jeho rozhodnutí je další z ran uštědřená cechu bojovníků a jeho pověsti.
V předešlém úkolu jste se dozvěděli, že starší ze synů velmistryně zemřel v boji. Oreyn vám v tomto okamžiku sdělí další podrobnosti. Cech obdržel zakázku od kouzelníka Argotha. Ta spočívala ve získání očarovaného meče z rukou redguardského bandity Azaniho Blackhearta. Dvacetičlenná cechovní výprava zaútočila na Azaniho skupinu v ruinách Arpenia. Přežilo jen pět mužů cechu, Azani unikl.
Nedlouho poté přišla Blackwood Company s tvrzením, že jim se shodná mise zdařila. Vedle takého sdělení vypadal cech bojovníků jako banda budižkničemů. A to mu jistě v takové situaci vůbec nepomohlo.
Další události ale přesvědčili Oreyna o tom, že věci se můžou mít ve skutečnosti úplně jinak. Domnívá se, že Blackwood Company se dohodla s Azanim a ten jim zapůjčil svůj meč. S touto zbraní pak členové společenství navštívili Argotha a on jim za její získání vyplatil slíbenou odměnu.
Argoth byl později nalezen mrtvý a zbraň byla pryč. Oreyn si myslí, že se Blackwood Company šábla s Azanim o vyplacenou odměnu a Azani pak zabil Argotha a vzal si svůj meč zpátky. Jenže důkaz chybí. A je to tahle mise, která ho má vydobýt.
Vydáte se s Oreynem do Arpenie. Kromě krys zde nenaleznete ničeho více. Vypadá to, že Azani změnil působiště. Modryn Oreyn však zná Azaniho zálibu v ayleidských ruinách a navrhne výlet do nedalekého Atataru.

 

(V případě použití funkce fast travel, nebo tehdy, kdy dojdete k ruinám dlouho před Oryenem, který se velice loudá, se může objevit chyba ve hře. Buďto máte nainstalovaný opravný patch, nebo buďte raději trpěliví a jděte pár kroků za Oreynem, ruiny nejsou tak daleko.)
Na první pohled se zdá, že i tato ruina je pustá. Není tomu tak. Hlouběji začnete narážet na odpor Blackheartovi družiny. Kvůli Oreynově neuváženému napadaní všeho živého zažijete perné chvíle. Jinak ale máte po boku člověka, který se v boji ohání radost pohledět.
Třešničkou na dortu je samotný Azani Blackheart ozbrojený svým kouzelným mečem. Dejte mu společně co proto. Z jeho těla pak vyjměte prsten a dejte jej Oreynovi.

 

Je to důkaz, který hledal, hmatatelné potvrzení lži Blackwood Company, že se jí podařilo pokořit Azaniho.

 

PLŇ ZAKÁZKY A VYDĚLÁVEJ

Potulný učenec

elitel anvilského cechu Azzan vás pošle na misi, jejímž cílem je doprovodit Elante of Elinor do útrob jeskyně Brittlerock Cave, kde má zájem studovat prastarou daedrickou svatyni.

Elante čeká v jeskyni hned za dveřmi. Zcela na rovinu, nejlepší bude jí zatím vůbec nekontaktovat, ale nejdříve vybít celou jeskyni a pro Elante se vrátit až později. To platí dvojnásob tehdy, kdy jste na vysokém levelu a tak jsou nepřátelské daedry velice silné. Elante je naprostá amatérka, proti xivilaiům, spider daedrám a daedrothům neobstojí ani půl minuty a její smrt akorát rozčílí Azzana.

 

Když je Elante v pořádku u svatyně, odvděčí se vám knihou zvyšující šermířské dovednosti a Azzan vám při návratu dá nějaké peníze a bod slávy.

 

Uprchlíci

bravilského vězení uprchlo několik trestanců. Místo toho aby se někam zašili a nevystrkovali nos, mstí se městu. Burz gro-Khash vám přikáže je najít a zničit.

S nalezením jejich doupěte to není jednoduché. Musíte přesvědčit obyvatele města, aby vám udali směr. Oblíbenost na 60 bude stačit. Získáte tak zápis do mapy, Bloodmayne Cave není daleko.
Uvnitř je nejprve několik pšoukajících pastí a ze stropu visí provazy. Zataháním za ně se otevře vchod hlouběji do sluje. V prvním patře zabijte dva z uprchlíků, Ashanta a Hlofgara. V Labyrintech potom Dreet- Lai a Enriona.

 

Burz gro-Khash bude nadšen vaším úspěchem a štědře vás odmění.

OBRAT K HORŠÍMU

Trollové v opuštěném dole (Forsaken Mine)

 řed několika dny vyslal Modryn Oreyn skupinu bojovníků na misi. Jejím vedením pověřil syna velmistryně, Viranuse Dontona. Je zřejmé, že bez jejího vědomí. Oreyna tedy velice tíží skutečnost, že od chvíle, kdy stateční muži odešli splnit úkol, se nikdo z nich nevrátil.
Družina měla za úkol vyčistit důl Forsaken Mine od trollů. Máte se tam vypravit a zjistit, co se stalo. Důl se nachází daleko, jižně od Leyaviinu.
Hned v první úrovni dolu pak shledáte, že se Viranusova mise neobešla bez obětí, je zde postupně pět mrtvých členů party. Skutečně znepokojující je však to, že zde naleznete i mrtvolu člena Blackwood Company. Vzhledem k řevnivosti mezi oběma spolky nelze předpokládat, že by člen znepřátelené strany přišel bojovníkům na pomoc. Vypadá to na střet zájmů, ne-li rovnou na přepadení.

Před vstupem do druhé úrovně dolu se utkáte s prvním z trollů. Stejně jako další, které budete muset postupně zabít, je i tento levelovaný. To znamená, že i zkušená postava může mít problém střetnutí vyhrát. Vyplatí se při boji pamatovat na to, že trollové mívají ve zvyku útočit především silovými útoky, které jsou sice smrtící, ale zároveň pomalé. Rychlým napadáním ve chvíli trollova nápřahu a svižnými úskoky se tak zkušený hráč vyhne přímému kontaktu s pěstmi bestie a dokáže vyjít z boje téměř nezraněn.
V druhé části dolu, která je obsazena větším množstvím trollů pak dojdete k posuvné kamenné stěně, která aktivováním odkryje chodbu. Zanedlouho a možná jste to tušili, naleznete tělo Viranuse Dontona.

 

Jeho deník odhalí nedávné události a potvrdí smutnou pravdu, že byť byly boje s trolly těžké, poslední ránu výpravě zasadila Blackwood Company. Vraždila trolly i příslušníky cechu bez rozdílu. Vezměte Dontonův deník a vraťte se za Oreynem.

 

Váš cechovní nadřízený bude zdrcen. Sdělí vám, že to bude on sám, kdo spraví velmistryni o té strašné události. Je si vědom své viny na smrti jejího syna a předpokládá, že jej Vilena vypoví z cechu. A tak se i stane.

 

JAK SE PROPRACOVAT ZPĚT NAHORU

Kámen sv. Alessie

 akmile přijdete za Azzanem pro další kontrakt, obratem vás degraduje na hodnost Obránce. Byl takto pověřen Vilenou Dontonovou, která vám má za zlé, že jste spolupracovali se zrádcem cechu, Modrynem Oreynem. Ten byl z cechu okamžitě vyhozen.
Azzan vám posléze zadá úkol. Máte se vypravit do Brumy, Chrámu svatého Talose. Zdejší kněz jménem Cirroc vás pověří nalezením ukradeného Kamene svaté Alessie, městského talismanu, který odedávna chránil Brumu před silami zla. Cirroc se domnívá, že pachatelé uprchli do pustiny, východní městskou branou.

Nedaleko od města pak uvidíte jednoho ze zlodějů, K´Sharra. Nebude na vás útočit, promluvte s ním. Dá vám cennou informaci a totiž, že při útěku z města byli přepadeni ogry a ti je obrali o hledanou relikvii. Předpokládá, že se ogrové uchýlili do ayleidských ruin Sedor a jejich lokaci vám zakreslí do mapy.
Pokud jste v ruině nebyli už předtím, najdete ji plnou ogrů. Probojujte se jejich řadami a vynalezněte způsob, jak se dostat za mříže, které jak se zdá, nejdou otevřít. Je před nimi nášlapná, aktivační dlaždice, ale ta je neovládá. Místo toho otevře jiné dveře v interiéru a teprve za nimi je nástěnný spínač na tu správnou mříž.

 

Když překonáte tento zádrhel, na podstavci v místnosti za mříží najdete ležet nenápadný náhrdelník. Je to hledaný Kámen. Vydejte se s ním zpět k Cirrocovi.
Kněz vás odmění třemi lahvičkami s léčivým lektvarem a Azzan vás, zpět v Anvilu, potěší penězi a bodem do věhlasu. Další úkol už pro vás nemá a vzhledem k dalšímu vývoji příběhu už nikdy mít nebude. Jděte tedy do Cheydinhalu za Burz gro-Khashem.

 



Dcera Šlechtice

  dokončeném questu pro Azzana jste se potýkali s ogry. V tomto úkolu, který vám zadá Burz gro-Khash tomu nebude jinak. Orkský velitel cheydinhalského cechovního domu se zmíní o rodinném příteli, Lordu Rugdumphu gro-Shurgakovi a jeho trápení. Postrádá svou dceru, Lady Rogbut gra-Shurgak.

Jste vysláni do sídla zmíněného šlechtice v kopcích nad jezerem Arrius. Lorda najdete doma. S použitím vznešených, ale zcela nevhodně používaných výrazů, se vám svěří s domněnkou, že jeho dcera byla unesena tlupou ogrů.
A skutečně. Nedaleko východním směrem najdete Lady, hlídanou třemi rozložitými ogry. Zabte je. Možná se vám stane, že během boje vezme orkská slečna nohy na ramena a uteče až do nedaleké jeskyně. Nic se neděje. Po zabití jejích únosců ji tam vyzvedněte a vraťte se spolu do paláce.

 

Lord Rugdumph gro-Shurgak vám okázale poděkuje za záchranu jeho potomka a obdaruje vás mečem se zajímavým očarováním.

 

Burz gro-Khash vás zpátky v cechu odmění penězi, slávou a v případě, že jste již dokončili i quest Kámen svaté Alessie, povýší vás do hodnosti, kterou jste zastávali před degradací.

 

Záhada v Harlun’s Watch

 urz gro-Khash vás pošle do vesničky Harlun´s Watch, ze které nedávno zmizelo několik obyvatel. Na místě máte promluvit s Draranou Thelis.

Ta zmizení jejích sousedů připisuje objevení se záhadných světýlek. V noci byly opakovaně viděny u nedaleké jeskyně Swampy Cave. Skupinka zvědavých obyvatel se vydala na průzkum, ale nikdy se nevrátila. Drarana Thelis vás prosí o zjištění, zda je výprava v pořádku.
Na dohled od Swampy Cave vám bude jasné, o jakých světýlkách byla řeč. Před dveřmi do jeskyně totiž hlídkuje několik Will-o-the-Wisps, světlušek, které jistě nemají předpoklady pro vítání zvědavých vesničanů. Začne vám být jasné, že výprava dopadla špatně.

 

Hlouběji v jeskyni, kam vejdete po zabití světýlek, pak najdete ostatky osadníků. Ale tahle skutečnost ke splnění úkolu nestačí. Musíte uvnitř jeskyně vybít všechny zdejší trolly. Neodcházejte tedy předtím, než vás informační questové okno neuvědomí o tom, že jsou všichni trollové mrtvi.

 

Drarana Thelis vás, zpět v osadě, odmění kouzelným prstenem. Burz gro-Khash penězi a bodem do věhlasu. Pakliže jste splnili Azzanovu zakázku s Kamenem svaté Alessie, Burz gro-Khash vás povýší do hodnosti šampiona. Tím se stanete jeho nadřízeným a další práci vám tak nezadá.

 

V této chvíli jsou tedy jen dvě možnosti. Pokud jste ještě nebyli za Azzanem a nevyřešili krádež Kamene svaté Alessie, učiňte tak. V opačném případě vězte, že jste právě dokončili oficiální linii questů pro Cech Bojovníků. Jediná a velice podstatná záležitost však zůstává nedořešena. Blackwood Company.
Modryn Oreyn vás velice rád uvidí. Očekává vás ve svém chorrolském příbytku.

 

THE BLACKWOOD COMPANY

Sběr Informací

 reyn, nyní již bývalý šampion cechu, nehodlá nečině přihlížet řádění Blackwood Company. Chybí mu však takové informace, které by mu posloužily k naplánování co nejdůraznějšího zásahu proti nenáviděnému společenství. Věří, že polapení jednoho z předáků Blackwood Company, argonianského mága Ajum-Kajina, by mohlo potřebné informace přinést.
Mág se usídlil v jeskyni Glademist Cave. Máte se k němu probít přes jeho četnou ochranku a živého jej dopravit k Oreynovi. Má v plánu jej vyslýchat.

V Ajum-Kajinově úkrytu budete narážet na tvrdý odpor a sám mág s vámi neodejde do té doby, dokud nejsou všichni jemu oddaní mrtvi. Teprve tehdy, když zůstane sám, bude donucen vás následovat.
Zpátky v Oreynově domě, na základě dunmerova pokynu, usaďte Ajum-Kajina na židli. Výslech může začít.

 

Mág vám nedá informace zadarmo a vy je z něj můžete dostat dvojím způsobem. Buďto formou klasického přesvědčování, nebo hrubou silou. První způsob spočívá v diplomatické, řečnické minihře, druhý v pěstech, destrukčních kouzlech, ručních zbraních.
Při dostatečně vysoké oblíbenosti, nebo při značném úbytku života, prozradí první skutečnost. Velikost Blackwood Company. Jméno vůdce společenství prozradí teprve při opětovném nátlaku či přemlouvání. Třetí informaci, tedy odkud se bere síla společenstva vám nedá nikdy. Spáchá sebevraždu.

 

Protože to podstatné si s sebou vzal Ajum-Kajit do hrobu, Oreynovi nezbývá nic jiného, než vás vyzvat ke vstupu do řad Blackwood Company. Tak učiníte v příštím questu.

 

Infiltrace

 rotože se výslech Ajum-Kajina vymkl z rukou, jste Oreynem pověřeni včleněním se do Blackwood Company. Máte jít do leyaviinského sídla spolku, nechat se naverbovat a pokusit se zjistit, co stojí za jeho očividným úspěchem.

V Leyaviinské základně vyhledejte Jeetum-Ze. Bude potěšen, že může přivítat dalšího zběha z cechu bojovníků a okamžitě vás pošle na misi. Během briefingu na cvičišti budete začleněni do bojové skupiny, která má za úkol vyčistit osadu Water´s Edge od goblinů.
Jeetum-Ze vás obdaruje lektvarem, který nazývá Hist Sap. Jedná se o argonianskou drogu, výtažek ze stromu Hist. Cyrodiilské podnebí je zcela odlišné tomu, v jakém prostředí strom normálně roste a na vaši otázku, zdali Blackwood Company drogu do císařství pašuje, vám bude sdělena zásadní informace. Společenstvu se podařilo jeden strom přivézt a za pomoci složitého mechanismu jej pěstovat přímo v leyaviinské budově.
Mise se však zúčastnit musíte. Omámeni drogou budete teleportováni do zmíněné osady. Společně s dalšími třemi členy Společnosti pobijete gobliny venku. Pak vy sami, takový zazněl rozkaz, musíte zabít i skřety v příbytcích. Jakmile tak učiníte, zem se vám ztratí pod nohama a probudíte se až doma u Oreyna.

 

Váš přítel vám sdělí, že jste byli nalezeni v bezvědomí na jedné z leyaviinských ulic a příslušníci tamního cechu bojovníků se postarali o váš převoz k Modrynovi. Konečně při smyslech vypovíte, co jste se dozvěděli v Blackwood Company a také co stálo za vaším bezvědomím.
Oreyn o droze, která vás uvedla do takového stavu leccos ví. Obává se, že její účinek mohl zatemnit vaše smysly. Vyšle vás tedy do Water´s Edge, protože má tušení, že vaše mise měla zcela jiný účel, než zabití goblinů.
Na místě pak zjistíte krutou pravdu. Venku pobití goblini jsou ve skutečnosti ovce. A protože uvnitř domů ovce být nemohly, je jasné, že jste vyvraždili všechny zdejší obyvatele. To potvrdí i Marcel Amelion, zadlužený otec z jednoho z předchozích úkolů pro cech. Lituje smrti své dcery Biene a zároveň vám děkuje za to, že jste jí pomohli zaplatit jeho dluh. Chudák neví, že za její smrtí stojíte právě vy.

 

Když se vrátíte za Modrynem Oreynem, pokusí se vás zbavit pocitu viny způsobem jemu vlastním. Vše můžete údajně odčinit zničením stromu Hist, neboť z něj pochází droga, která vás k vraždám přiměla.

 

Hist

  Leyaviinu, v sídle Blackwood Company, nečekejte vroucné přivítání. Členové společenstva již vědí, že jste byli cechovními špehy v jejich řadách. Abyste nalezli strom Hist, musíte pokořit několik tuhých bojovníků a za závěr i vůdce Ri´Zakara.

Hned co vejdete do vstupní haly Společnosti, zaútočí na vás Ja´Fazir a pak i ostatní, kteří se v této místnosti nacházejí. Spodní patro budovy je členité, jsou zde sloupy a schodiště, kterých můžete do určité míry využít k taktizování. Důležitý je Ja´Fazir. Má u sebe klíč, nezbytný pro další postup v questu. Je od zamčených dveří Jeetum-Zeova pokoje v druhém patře.
Jeetum-Ze se ve své jizbě bude pochopitelně bránit. Jistě se postaráte o to, aby mu to nebylo nic platné. V jeho inventáři pak najdete další nezbytný předmět. Klíč od pokoje samotného Ri´Zakara. Místnost se nachází ve třetím patře.
Oreyn o Ri´Zakarovi tvrdil, že je zkušeným žoldákem, který zcestoval snad všechny kouty světa a že je velice nebezpečný protivník. Vzhledem k tomu, že i vy máte leccos za sebou, nepochybně se vám podaří hlavu společenstva pokořit. I on má u sebe klíč. Poslední, který budete potřebovat. Otevře vám cestu ke stromu Hist.

 

Vchod do sklepení je ve spodním patře poblíž schodů. Za nimi se nachází hlučná místnost s vysokým stropem a jakousi alchymickou strojovnou, z níž vyrůstá Hist. Mechanismus obsluhují dva argoniani, kteří se vás okamžitě pokusí zabít. Nenechte je.
Pak nezbývá, než zničit strom a zasadit tak Blackwood Company smrtelnou ránu. Jak to udělat?
Strom jako takový nejde aktivovat, čerpadla u jeho kmene, která z něj vysávají kapalnou drogu sice ano, ale bez jakéhokoliv účinku. K zastavení funkce pump budete potřebovat cizí těleso, které vklíníte do soukolí aktivovatelného mechanismu. Tím tělesem jsou trubky, které najdete na stole u stěny, nebo někde poblíž na podlaze.

 

Seberte je a s nimi v inventáři aktivujte nejprve jedno a pak i druhé čerpadlo. Hist zachvátí plameny. Cestu zpět za Oreynem vám ještě zkříží Maglir, ale když jste zabili i takové mistry meče jako byli Ja´Fazir a Jeetum´Ze, nestojí tenhle lesní elf ani za řeč.
Oreyn vám ve svém domě poděkuje za spolupráci a odmění vás legendárním artefaktem.

 

Pak, ještě než vás pošle za Vilenou Dontonovou, vám prozradí, že se rozhodl uchýlit k poklidnému životu v ústraní a věnování se svým koníčkům.

 

JMENOVÁNÍ VELMISTREM A VÝSADY S TÍM SPOJENÉ

 elmistryně cechu bojovníků, Vilena Donton, není ani trochu ráda, že vás vidí. Stále má na paměti vaši účast na Oreynových tajných misích a tedy i smrti jejího posledního syna, Viranuse.
Nechuť k rozhovoru s vámi však vystřídá úžas ihned, jakmile se zmíníte o porážce Blackwood Company. Bude dojatá a zeptá se, kdo vám v této záležitosti pomáhal. Odpovíte, že to byl Oreyn.
Na základě vaší spolupráce s člověkem, který byl z cechu vyhozen je vám Vilena Donton nucena sebrat hodnost šampiona. Zároveň však uzná, že jste toho pro cech udělali daleko více, než na co se zmohla ona a obratem vám dá svou vlastní šarži.
Tak se stáváte velmistrem cechu bojovníků.

Vilena Donton vám navrhne, abyste jmenovali svého zástupce, kterým podle jejích slov nemůže být nikdo jiný, než Modryn Oreyn. Prý oceníte jeho moudrost a zkušenosti. Věří, že vaše jmenování neodmítne.
Není pochyb, že to je vynikající nápad. Zajděte tedy za Oreynem do jeho domu a navrhněte mu, aby se znovu stal druhým mužem cechu. Přestože se téměř rozhodl nevěnovat se ničemu jinému než malování obrázků, a jeho nový výtvor vašim zrakům jistě neunikne, změní své přesvědčení. Prý na vás musí někdo dohlížet a rád se takové role zhostí.

 

Dá vám na začátek důležité instrukce, jak, jako velmistr, máte užívat výhod své pozice. Jakožto vrcholný představitel cechu se už nebudete muset špinit plněním zakázek, ale budete z jejich realizování těžit.
V chorrolské pobočce cechu, kde se v nejvyšším patře nachází vaše nová kancelář, je truhla, v které budete každý měsíc nacházet provizi z dokončených úkolů. Tyto úkoly probíhají jaksi v pozadí, nebudete o jejich povaze ani průběhu nic vědět, jediným důkazem toho, že se dějí, je právě ona truhla a její obsah.
Na začátku každého herního měsíce můžete přijít za Oreynem a dát mu rozkazy, které můžou být trojí. Buďto jej pověříte, aby se maximálně soustředil na plnění zakázek a do vaší truhly tedy potečou ve velké míře peníze. Pakliže se rozhodnete, že je důležitější nabírat nové rekruty, peněz bude o poznání méně, avšak vaše truhla se bude plnit různými cennými předměty. Naposledy lze zvolit zlatou střední cestu mezi oběma variantami. Příliv peněz a předmětů pak bude vyvážený.
Tímto jste způsobem je o vás materiálně postaráno a vy si můžete, jako správný dobrodruh, klidně někde v pustinách nastavovat krk v mnohých vypjatých situacích. Vždyť víte, že pokud náhodou skončíte jako válečný invalida, máte záruku pravidelné renty.
Takové jsou výsady schopného žoldáka, velmistra cechu bojovníků, společenstva, které je již, snad s konečnou platností a zejména díky vám, na vzestupu.

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA